למה תכנון של מערכות ספרינקלרים זו מלאכה חשובה

למה תכנון של מערכות ספרינקלרים זו מלאכה חשובה

מערכת ספרינקלרים

החלק החשוב ביותר בתהליך העיצוב הוא תעודת הבעלים. מסמך זה מציין האם ניתן להשתמש במערכת ספרינקלרים האש בצורה בטוחה. התוכנית צריכה לכלול את כל הגורמים הדרושים להגנה נאותה. בין אלה הם אספקת מים ובנייה. חשוב גם לשקול את סגנון החיים והשימוש של מי שגרים בבניין. לכל אדם יש מערכת מיוחדת של צרכים וסגנונות עבודה. צרכים אלה צריכים להיות ממולאים על ידי מערכת ספרינקלרים מתוכננת היטב.

הדבר החשוב ביותר לזכור הוא סוג מערכת הגנת האש שאתה צריך. ישנם סוגים רבים של מערכות הגנה מפני אש, כולל מערכות צינורות רטובים ויבשים. הם שונים בכמות המים שהם יכולים לשחרר, וזה שיקול חשוב בבחירת הסוג המתאים לבניין שלך. תלוי היכן הם ממוקמים, סוגים שונים של ספרינקלרים מספקים רמות שונות של הגנה. בדרך כלל, מערכת ממטרה יבשה תשתמש באוויר בלחץ, ואילו ממטרה רטובה משתמשת במים.

בניינים רבי קומות מצוידים לרוב במערכות ספרינקלרים. הם מחזיקים מים בצינורות ומשחררים אותם לנקודת האש כשהם מקבלים אות. סוג זה של מערכת עובד הכי טוב באזורים שאינם חווים טמפרטורות מקפיאות. צינורות יכולים להיסתם במים. מערכות ספרינקלרים רטובות עובדות הכי טוב בסביבות שלא חווים מתחת לאפס. מהנדס מורשה צריך להיוועץ במעצב כדי להבטיח תכנון מתאים.

בחישוב מספר הספרינקלרים, חיוני לזכור את מספר הקומות והחדרים בבניין. מכיוון ששריפות יכולות להשתנות בגודל ובגובה, חשוב לשקול זאת. ספרינקלרים יכולות לשלוט רק בחלק מהשריפה. מסיבה זו חשוב לתכנן מערכת ספרינקלרים בהתאם לשימוש הפונקציונלי של הבניין. זה יפחית את התפשטות האש ואת הנזק לרכוש.

למה משמשת מערכת ספרינקלרים?

מערכת ספרינקלרים של הבניין היא תכונת בטיחות חשובה. המערכת מזהה חום ומשחררת מים שיכולים להאט או לכבות להבות. דיכוי מוקדם של האש מסייע לדיירים להימלט מהבניין ולהימנע מפגיעה נוספת. מערכת ספרינקלרים מותקנת כראוי תקל על כבאים ואנשי חירום אחרים להגיע לאזור שבו השריפה נמצאת. זו הסיבה העיקרית להתקין מערכת ספרינקלרים.

תכנון מערכות ספרינקלרים חייב להתאים לאדריכלות ולמבנה של הבניין. ללא קשר לגודלו של בניין, יש לתכנן את מערכת הגנת האש שתתאים לסביבתו. בבניין עם סוגים רבים של חדרים ופריסה מורכבת, המערכת צריכה להיות מעוצבת עם גמישות במוח. זה צריך להיות תואם עם הבניין הקיים. יש סוגים שונים של עיצוב מערכת. קבלן צריך לשקול את הפריסה הפנימית כאשר משלימים שיפוץ.

מערכת ספרינקלרים יכולה להיות תכונת בטיחות חשובה לבניין. המערכת מזהה חום ומשחררת אוטומטית מים כדי לדכא שריפה. דיכוי מוקדם זה יכול לסייע לדיירים לפנות את הבניין ולהפחית את חומרת השריפה. זה גם יכול להקל על ההגעה לאזורים הנגועים לכבאים במקרה של שריפה. זה חלק חשוב של בטיחות בבניין אם יש לו ממטרה אש.

ישנם סוגים רבים של מערכות ספרינקלרים. סוג אחד של מערכת ספרינקלרים נקרא רטוב. הוא מחזיק מים בצינורות ומשחרר אותם ברגע שניתן אות אש. לא מומלץ לאזורים שבהם הקפאה היא בעיה שכן היא יכולה לגרום למים לא להגיע לאזור. כאשר מתכננים מערכת ספרינקלרים לשריפה, חשוב לשקול את המערכות היבשות והרטובות. מעצב טוב יוכל להמליץ על המערכת הטובה ביותר לבניין שלך.

יש שני סוגים של ספרינקלרים. מערכת רטובה מתאימה ביותר לבניינים עם קומות מרובות. מערכת יבשה מתאימה יותר לבניינים עם פחות קומות. המערכת הרטובה מחזיקה מים בצינורות, ומשחררת אותם כשיש אזעקת אש. כדי לבחור את סוג ספרינקלרים האש המתאים לבניין שלך, עליך לשקול את האקלים והסביבה שמסביב.